Create your own banner at mybannermaker.com!
:::WELCOME TO HELANG MERAH OFFiCiAL WEBSiTE:::
munkin chapter 3

assalamualikum..

ini kali pertama aku sebagai seorang aku mengemaskini blog Helang Merah . Tidak banyak yg dilakukan oleh seorang aku dan para2 ahli helang merah buat semaenjak dan dua menjak ini.

mengapa ya?

tiada apa yang perlu dipersoalkan. kita masing2 sibuk ngan study dan ‘komitmen tersendiri’.

disamping syndrome poket kering yg jelas melanda di sem akhir ini.

Cuma aku yg selalunya ‘terlalu sensitif’ perasan sesuatu, yg munkin telah berlaku dalam keadaan separa sedar.munkin juga aku yg ‘senget’.

siapalah aku untuk menegur, hanya seorang aku yg ‘senget’,

“mengapa kita tidak sebulat suara seperti dulu?

mengapa kita kusam?

mengapa kamu buat hal kamu dan aku buat suka hati aku?

kenapa aku mesti kena ikut mood kamu? mood aku pulak?

mengapa kau pergi x ajak aku?

mengapa kau x cakap awal2?

kenapa dia berak , kita mesti tungu?..bila aku berak, kau ramai2 tingalkan aku....”

itulah persoalan yg pernah aku sebagai seorang aku dengar.

rakan, kita kawan.

bukan sebab dengki atau cemburu.

Cuma kita punya hati yg munkin selalu mudah untuk terasa.

jadi kita sama2 ya jaga hati antara kita.

aku rasa cukup sedikit penerangan mahupun penjalasan diatas setiap sesuatu.

kalau dulu kita sama2 merapu, kenapa sekarang kita tidak pulak begitu?

biar jelas...

kita kan rakan.

bukan apa....

jangan biar iya membusuk dalam hati. jangan disimpan sampai mati.

“tak seronok ah cmtu”

kita kawan.

bukan susah...

kalau kau tidak suka...orang lain juga tidak suka.

kalu harini orang buat tidak kesah, hari esok munkin orang menyampah.

kita kan rakan.

fikir2 kan lah rakan dan kawan.

aku yg ‘senget’ mengakhir bicara.

4 comments:

Ayub Khalid said...

ala mail....pendek nyer luahan hati ko.....xsdap arr cm nie....mane lagi???........ksian kt mail....smpai senget gitu......xpe2....aku ader mail......jgan sdeyh2 ya...uhuks3...

An angry cat said...

kenapa kita tak macam dulu?

mr tah said...

munkin kite bukan yg dulu...ngeee

HAEKAL HALED said...

sdeynye...nape sume ni msti berlaku???...tiiiddaaakkk!!!!..xnk berak..hahaha~

Post a Comment